Yeni nötr: ‘Tereyağı sarısı’ Avrupa modasının favorisi haline geliyor

REKLAM
Işıltılı, iyimser ve güneş ışığını anımsatan tereyağı sarısının cazibesi yadsınamaz. Moda dünyasının önde gelen isimleri bu rengi “yeni nötr” olarak nitelendirirken, tereyağı sarısının çok yönlülüğü ve mavi denim ya da siyah gibi temel parçalarla uyumu büyük övgü topluyor. Tıpkı tereyağı gibi, kolayca dolabınızın vazgeçilmezi haline geliyor.
İngiltere’nin başkenti Londra’nın ikonik mağazası Selfridges, kendine özgü krom sarısı markası ve çarpıcı ambalajıyla, bu yeni tonu tüm mağazaya yaydı.

Bu renk, couture’dan cadde modasına kadar her seviyede trend hâline geldi. İngiliz asıllı Clare Waight Keller’in yeni kreatif direktörlüğünü üstlendiği Uniqlo’da, tereyağı sarısının yumuşak nervürlü jarse polo üstler, sütyen üstler ve UV korumalı, cep içine sığabilen fermuarlı ceketlerde kendini gösterdiğini görebilirsiniz.
Givenchy, Chloe ve Gucci gibi prestijli markalarda deneyim kazanan Waight Keller, hünerlerini cadde modasının güçlü oyuncularından birine taşıyor.
“Bu benim için tamamen yeni bir alan. Renk, siluet ve stilleri yönetmenin yanı sıra teknolojik ve materyal yeniliklerin derinliklerine inmeme olanak sağlıyor,” diyor.
Premium tereyağı
Tereyağı sarısı, haute couture’ün en nadide noktalarına bile sızdı. Avustralyalı tasarımcı Tamara Ralph, Paris’te ocak ayında sunduğu koleksiyonunda bu tonu odak noktası yaptı. Sarı, Bella Hadid ve Priyanka Chopra gibi yıldızların tercih ettiği, hayal gibi gösterişli elbiseleriyle tanınan bu güneşli Antipodean tasarımcı için doğal bir uyum.

“Bence doğru renk bir görünümü ve genel hissiyatını tamamen değiştirebilir” diyen Ralph, bu renkte muhteşem, havadar omuzları açık tafta bir elbise ve devekuşu tüyü ponponlarla süslenmiş kristal bir siren elbise tasarladı.
“Tereyağı sarısı – ya da benim deyimimle bebek sarısı – beraberinde bir neşe ve canlılık unsuru getiriyor, ancak yine de zarif ve doğuştan kadınsı bir şekilde: parlak tonlu bir sarıdan daha sessiz bir lüks.”

Tereyağı sarısı, son derece sanatsal tek seferlik parçalar konusunda uzmanlaşmış Cora Sheibani gibi mücevher tasarımcıları tarafından da savunuluyor.
Sadece sarı değil
Peki ama bir renk modası gerçekten nerede ivme kazanır? “Şeytan Marka Giyer” filminde Miranda Priestly (Meryl Streep) Andrea Sachs’a (Anne Hathaway) gök mavisinin yükselişi ve yüksek modanın farkında olmayan tüketicilerin yakında hangi renkleri giyeceğini ilan etme yetkisi hakkında ders veriyordu.
“Bu sadece mavi değil, turkuaz da değil, laciverttaşı hiç değil. Bu gök mavisi,” diyor Miranda Priestly, ve ardından serulean mavisinin podyumdan raflara, oradan da Sachs’ın hantal kablo örgü kazağına nasıl süzüldüğünü anlatıyor.
“Mavi, milyonlarca doları ve sayısız işi temsil ediyor. Ve sen, moda endüstrisinden muaf olduğunu düşünerek o kazağı giyerken, aslında bu oda dolusu insan senin adına çoktan seçimini yaptı. Sözde ‘tarz dışı’ bir tercih yaptığını düşünmen biraz komik aslında.”
Ancak tereyağı sarısı, böyle bir fırtına gibi değil—damla damla sızıyor endüstriye.
Boya üreticileri, kumaş geliştiricileri ve trend analistleri, 2025 sezonunun renk haritasını çok önceden çizmişti bile. Bu tonlar, Paris’te düzenlenen ve sektörün en prestijli ticaret fuarlarından biri olan Premiere Vision’da sergilendi; burada tasarımcılar kumaşları seçer, koleksiyonlarının dokusunu ve tonunu belirlerler.
Tereyağı sarısı, Barbiecore pembesi (2024) ya da gök mavisi… Eğer bir ton trend oluyorsa, markaların bu doğrultuda üretim yapması artık ticari bir zorunluluk haline geliyor. Moda, fikir birliğine dayanarak evrim geçiriyor.
Erken benimseyenler bu dönüşümün önünü açıyor. Örneğin, Oscar töreninde Timothee Chalamet, Givenchy’nin yeni kreatif direktörü Sarah Burton imzalı özel dikim tereyağı sarısı smokiniyle siyah kravatlı gelenekçilerin arasında taze ve oyunbozan bir duruş sergiledi.

Chalamet’nin bu çarpıcı görünümü, Givenchy’de yeni bir dönemin habercisi oldu ve kitlesel bir moda akımının fitilini ateşledi. O zamandan bu yana Rihanna, Sabrina Carpenter ve Hailey Bieber gibi stil ikonları da bu trendi güçlendirdi.
Beji geride bırakmak
Ralph, “Genel olarak daha fazla tasarımcı ve markanın renk kullanımını benimsediğini düşünüyorum,” diyor. “Ve beklenmedik tonlarda renkler. Özellikle sarı renk söz konusu olduğunda hardal, limon ve hatta krema tonlarını sıkça görürsünüz ancak tereyağı sarısı taze ve yeni bir yaklaşım sunuyor.”
“Bu renk kendi başına göze çarpıyor ve en iyi şekilde iyi dikilmiş bir takım elbise ya da ayrı bir elbise ile ya da yelpazenin diğer ucunda, gerçekten parlamasına izin veren çok az ya da başka türlü ince süslemeli, iyi dökümlü, kabarık elbiselerle eşleştiriliyor.”
Renk tercihlerindeki değişim moda endüstrisinin “tazelik” sinyali vermesinin bir yolu ve muhtemelen bu renk tonuna gerçek gücünü veren çok yönlülüğü.
Selfridges’ten Field, “Tereyağı sarısı, gardırobunuza renk katmanın nazik bir yolu, yeni nötr,” diyor. “Giymesi kolay ve tüm cilt tonlarına gidiyor.”
Bir kez uyum sağladığınızda, bu tonu her yerde göreceksiniz. Bunu günlük altının bir formu olarak düşünün.
Haber Kaynak : TR.EURONEWS.COM
“Yayınlanan tüm haber ve diğer içerikler ile ilgili olarak yasal bildirimlerinizi bize iletişim sayfası üzerinden iletiniz. En kısa süre içerisinde bildirimlerinize geri dönüş sağlanılacaktır.”